Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Loes Roord - WaarBenJij.nu Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Loes Roord - WaarBenJij.nu

Suriname!

Door: Loes Roord

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoii allemaal,

mijn eerste berichtje vanaf het balkon in Suriname! Vandaag even dagje bijkomen van de heftige dag van gister. We hoopten dat het een rustige reis zou worden, maar helaas zat alles tegen.

Gisterochtend ben ik om half zeven vertrokken met mama en Gerald richting Schiphol. Daar aangekomen moesten we nog de toeristenkaart regelen en onze koffers inleveren, precies 23 kg!! Het zwoegen toch niet voor niks geweest:p Daarna afscheid genomen van iedereen die ons uit kwam zwaaien. Dat blijft altijd lastig, maar het verdriet verdween snel toen we dachten dat we vanavond aan de andere kant van de wereld zouden zitten. Dit duurde helaas wel iets langer dan verwacht. We zouden om half twaalf vliegen, maar dat ging 'even' niet door. Er was olie gevonden bij het landingsgestel en na al 2 uur gespannen in het vliegtuig te hebben gewacht, kwam de technische dienst tot de conclusie dat het niet te maken was en dat we niet konden vertrekken. Gelukkig konden we wel met een ander vliegtuig, maar ja alle bagage overladen en iedereen in laten stappen duurde ook al weer twee uur. Maar 4 uur later dan gepland gingen we toch echt de lucht in! De vlucht was goed te doen, lekker eten en chill een filmpje kijken.
En 9 uur later stonden we toch echt in Paramaribo!:) We moesten nu toch echt wel bijna bij ons huisje zijn, maar we waren iets te enthousiast. Op het vliegveld stond een rij van ongeveer 500 mensen die door de douane moesten, dus nog maar eens 2 uur wachten. Eindelijk ook onze koffers bemachtigd en toen op zoek naar onze taxichauffeur. Die was ook nergens te bekennen, dus dan maar met een andere taxi naar ons huisje. Gelukkig werden we daar opgewacht door de eigenaren en konden we eindelijk een beetje ontspannen. De taxirit naar huis was nog best spannend, ze rijden aan de linkerkant van de weg en verkeersregels doen ze ook niet echt aan. Dus ik was blij toen ik eindelijk in mijn mega grote bed lag:)

Vanochtend de koude douche maar eens uitgeprobeerd, ben benieuwd of ik hier in 4 maand tijd aan kan wennen. Later gingen we de buurt een beetje verkennen en gingen we op zoek naar Surinaamse Dollars en een ontbijt! Nu even ontspannen en ons aanpassen aan het weer en het ritme. Vanavond de stad verder verkennen en een lekker restaurantje opzoeken!

Ben benieuwd naar de rest en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Loes