Curaçao en de laatste daagjes in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Loes Roord - WaarBenJij.nu Curaçao en de laatste daagjes in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Loes Roord - WaarBenJij.nu

Curaçao en de laatste daagjes in Su

Door: Loes Roord

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

De laatste dagen in het mooie Suriname zijn aangebroken. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik hier vier maanden ben geweest, de tijd is zo snel gegaan. Dit komt zeker ook door de leuke dingen die we hier allemaal beleven, zo ook de afgelopen weken.
Het weekend nadat mark weer naar huis was gegaan, zijn we met z'n drieën en ollie richting berg en dal gegaan. Dit is een resort waar ook een adventure park bij zit en wij zouden hier de zipp line gaan doen. Dit is een parcours tussen de boomtoppen dat bestaat uit 7 kabelbanen. Nadat we moed hadden verzameld en het oefenbaantje goed hadden afgelegd, gingen we op weg naar het eerste platform. We werden begeleid door vier instructeurs die ons opvingen als we veelste hard gingen en ons gerust stelden als we het platform veelste hoog was. Op het derde platform aangekomen ging een van de instructeurs ons voor en kwam tijdens de baan erachter dat er een boom op de kabel was gevallen. Helaas kon de boom niet van de kabel gehaald worden en zaten we vast op een 11m hoog platform. Nadat we een half uur doodsangsten hadden uitgestaan omdat het platform steeds bewoog, werd ons verteld dat we met een touw vanaf het platform naar beneden zouden moeten. Na nog meer angstmomenten stond uiteindelijk iedereen weer met twee benen op de grond. Nadat de instructeurs hadden overlegd bleek dat we waarschijnlijk smiddags wel weer overnieuw zouden kunnen beginnen. Om de tijd te doden hebben we even de stuwdam bij het brokkopondomeer bezocht. En om 3 uur konden we toch nog de kabelbaan doen. Het was echt super vet en het werd alweer spannender dan gewoon, het begon namelijk keihard te regenen net toen wij op het hoogdte platform stonden, 35 m hoog. Op dit punt kun je niet meer terug, dus we moesten wel verder. We konden hierdoor niet meer goed remmen, terwijl we juist ook steeds hardee gingen. Normaal 50km/uur en wij gjngen 70km/uur. Maar het is allemaal goed gekomen en we zijn een avontuur rijker.

De week hierna was onze laatste stage week. De dertien weken zijn heel snel gegaan, maar ik vind het toch ook niet zo erg dat de stage nu is afgelopen. We hebben dit donderdag natuurlijk goed gevierd en zijn heerlijk uiteten geweest. Daarna zijn Sabine, Janneke en ik nog naar Havana lounge geweest, Romy was helaas niet lekker in orde en is thuis gebleven. De dagen daarna bleef Romy niet lekker in orde, dus hebben we het weekend rustig in huis doorgebracht. En maandagmorgen zijn Janneke en Romy voor de zekerheid toch maar even naar de eerste hulp geweest, waar het gelukkig niks ernstigs bleek te zijn. Dit kwam goed uit want dinsdag zouden we naar curaçao vliegen!
Drie uur 'snachts werden we opgehaald en rond zeven uur vlogen we richting de Curaçaose zon. Op het vliegveld werden we opgewacht en met een busje naar ons hotel gebracht. Het hotel en onze kamer waren echt super mooi. Onze kamer was heel groot en erg chique. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt zijn we direct naar het privé strandje van het hotel gegaan om heerlijk van het witte strand, de blauwe zee en de zon te genieten. De volgende dag zijn we er met ons huurautootje op uit gegaan en hebben we willemstad bekeken. Die middag zijn we naar mambo beach gegaan, een van de bekendste stranden van curaçao. De dag daarna brachten we een bezoekje aan het sea aquarium. De shows van de dolfijnen en zeeleeuw snapper waren leuk, de rest viel een klein beetje tegen. Het was niet heel groot, maar wel bijzonder zo vlak bij de zee. Vrijdags hadden we een trip naar klein curaçao geboekt. De heenweg was een boottocht van twee uur, die iedereen misselijk maakte. Er waren heel veel golven en het schip ging alle kanten op. Na twee uur was iedereen dan ook blij om over te zijn en te kunnen genieten van het prachtig e onbewoonde eilandje. We kregen eerst een heerlijk ontbijt en 's middags een nieuwe lekkere bbq. Ondertussen konden we genieten van de zon en de zee. Ook konden we gebruik maken van snorkelspullen om ook onder water een kijkje te kunnen nemen. Na wat opstartproblemen, zagen we hele mooie vissen en uiteindelijk zelfs schildpadden! De terugweg was gelukkig een stuk beter te doen en hebben we nog een klein feestje gevierd aangezien Nederland had gewonnen. We hebben echt een heerlijke dag gehad en super genoten. Zaterdag zijn we met onze auto richting westpunt gereden, het andere uiteinde van het eiland. Hier hebben we weer een strandje opgezocht om nog even aan nieuwe ons bruine kleurtje te werken. 'S avonds zijn we bij Zanzibar wezen eten en zondag was helaas alweer ons laatste dagje in curaçao. We vlogen pas 's avonds om 22.10 uur terug, dus we hadden nog de hele dag om te genieten van het zonnetje. Die avond hebben we voor de laatste keer in het restaurant van het hotel gegeten en toen moesten we toch echt richting het vliegveld.

En nu nog maar 6 dagen Suriname en dan zit mijn stage avontuur er alweer op. Nog even shoppen, lekker uiteten en de laatste keer stappen om het af te leren. Nu het zo dichtbij komt, is het toch ook wel weer fijn om terug te gaan naar het vertrouwde Nederland. Dit is mijn laatste berichtje vanuit Suriname, vanaf zondag ben ik weer in Nederland. Lief dat jullie mijn verhaaltjes blijven lezen en ik zie jullie nu weer heel snel!

Liefs Loes