De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Loes Roord - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Loes Roord - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Loes Roord

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

We zijn alweer een maand in Suriname! De dagen vliegen voorbij, het is ook alweer twee weken geleden dat ik jullie iets geschreven heb.

Ik was gestopt bij dat we Holi Phagwa gingen vieren en dit hebben we ook goed gedaan! We zijn 's middags naar de palmentuin gegaan om hier het feestje mee te vieren. Het was de bedoeling om zo gekleurd mogelijk weer thuis te komen en nou dit is zeker gelukt! Je kon in de palmentuin flesjes poeder kopen om elkaar mee onder te gooien. Eenmaal thuisgekomen kwam de volgende uitdaging: douchen. Hoe zouden we al dat poeder er weer af krijgen, het antwoord was niet. Hoe hard we ook boenden, twee dagen later kwamen we nog steeds de paarse, roze of groene vlekken tegen.
Na Holi Phagwa moesten we toch echt weer drie dagen aan de bak op stage. Gelukkig was het deze dagen wel wat drukker op de afdeling en wat minder personeel, zodat er wat meer te doen was. In het weekend wilden we op vrijdag uitgaan bij Touche en lekker gaan zwemmen, helaas werd ik vrijdag ziek en heb ik het hele weekend thuis gezeten. Maandag voelde ik me eindelijk weer iets beter en kreeg ik ook weer wat eten naar binnen, dus dinsdag maar weer naar stage. De twee Nederlandse stagiaires die op mijn afdeling liepen, waren verhuisd naar andere afdelingen, dus vanaf vandaag moest ik het in mijn eentje redden. Toen ik op de afdeling kwam, waren er gelukkig wel drie nieuwe Surinaamse stagiaires. Helaas was het deze week wel weer erg rustig en met al die stagiaires en veel personeel is er dus niet zoveel te doen. Er zijn dagen dat ik om 7 uur begin en om 7.45 weer op een stoel zit tot 15 uur. Daarom heb ik ook besloten om halverwege naar een andere afdeling te gaan, waar het wel drukker is. Ik doe in totaal nu 6 weken op de kinderafdeling, dan 1 week OK en daarna 6 weken op de kraamafdeling/gynaecologie.
Afgelopen weekend zijn we wel uit geweest bij Touche op vrijdagavond, samen met de buurjongen en twee andere co-assistenten bij ons van het ziekenhuis. Zaterdagavond ook maar even Zsa Zsa Zsu uitgeprobeerd met z'n zessen. Zondag zijn we totaal niet uitgerust naar colakreek gegaan. Het water heeft hier de kleur van cola, vandaar de naam. Veel Surinamers komen hier om lekker weekend te vieren. Helaas heeft het bij ons de hele zondag geregend, maar dit kon ons er niet van weerhouden toch even het water in te gaan. We hebben het hier nog niet echt koud gehad, maar toen we het water uitkwamen hadden we toch echt kippenvel. Als het lekker weer is, is het een super leuke plek om te relaxen.

Deze week alweer mijn vierde week stage op de kinderafdeling, ik ben alweer over de helft. Aankomend weekend een trip naar Galibi en Frans Guyana voor de boeg. Op zoek naar zeeschildpadden die aan land komen om eieren te leggen, heb er nu al zin aan!
Ik hou jullie snel weer op de hoogte,

Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 5664

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 22 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: